Stage bij Disney

Stage Disney

Ik loop stage bij Disney! Dat blijft toch een leuke zin om te zeggen. Mijn zoektocht naar een leuke stage ging als volgt: voor mezelf had ik besloten dat ik een vette stage wilde hebben, vooral nu, tijdens corona. Ik had meerdere mailtjes gestuurd naar stageplekken die gerelateerd waren aan digital marketing. Ik heb vooral gekeken waar mijn interesses lagen. Grotere bedrijven spraken mij meer aan, dus hier heb ik rekening mee gehouden. Een andere stageplek waar ik ook naar gekeken heb was Doornroosje. Mijn eis was dat ik genoeg taken te doen zou hebben. Zo kwam ik op Disney.

Wat doe ik dan op stage?

Het ziet er als volgt uit: ik begin iedere dag met een meeting. Tijdens deze meeting krijgen we een korte briefing en is er ruimte voor vragen/opmerkingen. Ik ben verantwoordelijk voor Disney Channel. Content en contentkalender maak ik voor hun Instagram en YouTube. Het concept bedenk ik zelf en vervolgens schrijf ik teksten en ga ik aan de slag met Photoshop. Disney is een bedrijf dat werkt met veel landen, maar mijn focus ligt op de Benelux. Ik vond dit erg interessant, zo zie je ook dat er een verschil is tussen Nederland en België. Uiteindelijk evalueren we op de gemaakte content. Wat mij erg aanspreekt is dat ik veel verantwoordelijkheden krijg. Ik word betrokken in veel meetings. Het is een erg groot bedrijf maar ik voel me wel een persoon en geen nummer. Ik mag veel input geven en daar wordt dan uiteindelijk ook echt iets mee gedaan. Deze ideeën zie ik ook terug en daar ben ik trots op! De eerste post was een Valentijnspost en deze is overgenomen door andere Disney kanalen van Europa en dat vond ik wel vet.

Tips voor de student

Tips die ik studenten wil meegeven om een stage te zoeken, klinkt heel cliché maar zoek echt iets wat je leuk vindt. Ik vond photoshoppen heel leuk, hier heb ik dus ook naar gekeken. Waar je goed in bent, ligt ook je kracht. Pas je motivatie aan op het bedrijf, doe net iets meer je best. Probeer jezelf te onderscheiden.

Minor digital marketing
Het eerste half jaar van het 3e leerjaar heb ik de minor digital marketing gevolgd. Ik had me van tevoren georiënteerd op het internet, voorlichtingen bijgewoond en met andere RUISjes gepraat. Het digitale gedeelte trok mij erg aan en ik wilde me hier meer in verdiepen. Tijdens de minor, ga je aan de slag voor een opdrachtgever. Deze zoek je uit je eigen netwerk. Hiervoor geef je advies over het optimaliseren van een website. Per week krijg je theorie over een bepaald onderwerp. Een onderwerp die mij erg aansprak was neuromarketing. Hier werk je dan voor een week aan en dit rond je daarna af. Uiteindelijk lever je een heel adviesplan in. Tijdens de minor doe je veel onderzoek en je verdiept je in veel verschillende onderwerpen. Het is een commerciële ingerichte minor. Ik zou de minor aanraden voor mensen die conversie optimalisatie interessant vinden.

– Blog door Ruben Megens

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *